3 mars

Funderingar

Ojj ojj ojj, jag har haft tretusen bra saker att skriva om, men nu är allt som bortblåst. Jag måste börja skriva upp nyckelord, men vart ? på min arm, där de syns? Men usch är alldeles för fult.
Nu är det ny månad, måste ursäkta att jag råkade skriva Januari i de förra inlägget, men de är nu ändrat.
Idag har vi haft idrott, jag och Mikaela höll första halvan av våran 3 timmar långa lektion. Vi lekte lekar, de var omtyckt, som tur var.
När vi sen skulle åka bussen till skolan, fick Mikaela inte gå på, hon hade ju en coca cola från mcd i handen, hur ofta brukar dem säga till annars ? Gubben hade nog vaknat på felsida, synd för honom...

I Fredags då var de fest som stog på listan, inte krogen dock :/. Var fest i folkan - ni vet med lista och sådär, så man behövde skriva upp sig - var på förfest hemma vid Veronica, inte så många, men kul hade vi. Körde Up and down the river  ett riktigt bra förfest spel, full blir man, och snabbt. sen bar det av ner till folkan, betala få ett nummer på handen ochslänga av sig jackan. Träffa folk, kramas prata. Ni vet de klassiska när man träffar folk för första gången på länge. Lång/kort kram - beroende på person -  sen kommer de vanliga, : Hur är det ? man svarar, var för sig, sen pratar man inte mer! Vad ska man säga mer, prata om barndomen? Visst är de väl så att de är lättare att prata med vissa personer, beroende på hur ofta man träffar dem.
Men till saken, vi dansade skrattade och drack lite smått. bara umgicks. Efter några timmar går jag ut för att möta Mikaela, medans hon går in stannar jag ute. Vem pratade jag med? Jag minns iaf inte. Men på vägen in igen så blir det världens krock, alla ska ut samtidigt som alla ska ut. hör lite vagt på håll " ALLA SOM ÄR UNDER ARTON SKA UT " de är lungt för mig, men ingen av mina kopparbergsvänner har fyllt år, vad händer? Jag känner en stark hand mot min över arm, hur den tar i mer och mer och sen en arg kvinnlig röst " FLYTTA PÅ ER " jag blir hårt puttad åt sidan, flyger in i någon och blir väldigt förvirrad, varför går jag inte iväg, jag står kvar i kön. Ser den arga kvinnliga polisen - det var alltså hon som hårt puttade mig åt sidan - jag känner en liten liten verk i armen. hon rusar in, efter sig en manlig polis. Jag fortsätter in endå, går in skrattar åt polisen. Dansar cirka en halvtimme med Mikaela och compani innan jag kilar ut, för sista gången. Umgås med folk utanför, bara har trevligt, trots att insatsstrykan från Örebro kom. När jag sedan ska gå ut en bit på gruset och se om jag kunde se Mikaela när hon skulle åka. Då hör jag snabba fotsteg bakom mig, jag stannar. Får en hård smäll i ryggen, någon trampar mig på hälsenan, jag vänder mig om får en och annan smäll här och där. bakom mig står alltså två poliser och en kille som de har jagat och fått tag på prcis bakom mig, varav alla smällar jag fick. Ont gjorde de, och jag blev hatisk mot poliserna. Men det var fortfarande kul att se dem på håll när dem tog folk och tog i allt för hårt. Jag funderar på att göra en anmälan, en vän sa till mig att om jag gör de kommer de göras en utredning på hur poliserna betedde sig...
I helgen blir det annat, då blir de Klaras på fredag och Satin ( Millencolin open ) på lördag.

Nu ska jag låtsas jobba lite...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0