skolan och matte ångest

Dagen började vid halv åtta, underbart att få ta sovmorgon. Victor kom och hämta mig lite över åtta sen iväg till skolan för att köra igång med matten. Vi gick igenom provet vi gjorde förra veckan, men ja efter 7 frågor slutade jag i stort sett lyssna och anteckna. Tröttnar himla sanbbt på matten eftersom jag inte har ork att lära mig det.
Ska gå och kolla på provet efter lunch tänkte jag, få se vad fredrik säger om betyg och sådär.

Stannade inte hela lektionen på matten, gick över till media huset istället och började med lite samhällskunskap. Jag måste börja med diskussionsfrågorna snart, tänkte börja med den första nu eller efter lunch. Men vet inte vad jag ska ta?
Antingen så blir det en debatt fråga om en flyktingfamilj där dottern har en ögonskada och kan bli blind, eller så är det om uppehållstillstånd och sådant. Funderar även på om det kan vara intressant att prata om sverige skulle ha språkkrav, det låter rätt intressant faktiskt. Oj vad tråkig jag var nu, sånt här vill man ju inte läsa om.

Jag börjar bli lite små hungrig och det är skönt att det är lunch om 25 minuter ungefär, sitter i klassrummet där dem har fotografiskbild b. Nej, ska jag göra jesus analys istället? haha gud vilka problem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0