09.10.25

Asch va dålig jag blivit på att uppdatera, men jag har tröttnat litegrann.

I fredags kollade jag iaf på Idol med mig själv, Eddie åkte nästan ut. Läskigt!

Igår var jag lite barnvakt åt min lilla systerdotter Ida, som även är mitt gudbarn. Sen kom Sis hit och fika.
Vid tre spelade herrarna innebandymatch mot serieledarna Hovsta. Hovsta fick smisk, 10-6 blev det. Gooooodie.
Var en spännande match, men sista 7-5 minutrarna var jobbiga, Hovsta pressa på som satan och spelet var allt annat än lugnt, ingen höll i bollen mer än två sek. Men det blev ju som sagt vinst och det är asbra.
När jag skulle åka hem därifrån ringde Camilla, hon och tre till ville ha skjuts. Så jag skjutsade iväg dom till Vedevåg vid sextiden. När jag kom tillbaka till kopparberg och hade lämnat bilen vid lilla vägen gick jag och mötte Josan. Vi gick till Ica där jag köpte en risifrutti och tuggemi, så gick vi hem till henne och mös. Hade hur kul som helst som alltid med henne.

Fritjof kom och hämta mig vid halv elva tiden nångång och vi åkte upp till Lanet som dom hade uppe i Kopparbergsskolan. Umgicks med mitt spelgäng och vi spelade första Alias och sen Maffia. För er som inte har spelar maffia så är de ett kort - rollspel. Man får kort, på kortet står det antingen Maffia, Bybo, Läkare eller Sheriff. En är spelledare och när alla fått ett kort, som endast dom får veta, så säger spelledaren. Hela staden somnar, alla blundar då. Maffian vaknar, maffian tittar, pekar på en person som dom vill ska dö och sen blundar igen. Läkaren vaknar, läkaren pekar på en person som dom vill läka (den dom tror dör undernatten)  sen somnar läkaren. Sheriffen vaknar då, pekar på en person och får veta från spelledaren om den är god eller ond, vilken man visar med tummen upp eller tummen ner. och sen vaknar hela staden, och har inte läkaren pekat på rätt person så dör någon i spelet. Ja och så håller det på tills antingen maffian vinner eller maffian blir dödad.

En jätte kul kväll iaf, och när jag skulle gå hem så var byn full av folk, helt seriöst men det satt och gick folk överallt, var helt sjukt. Så träffade jag Daniel och Henrik också så jag slapp gå själv hem.

Nu ska jag plugga, vid två kommer familjen och sen tänte jag ta med mig Daniel och kanske Henrik ner till syster och fika senare ikväll.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, den är skön är den :)



Hade låten på hjärnan hela kvällen igår och inatt. Trodde dock jag hade blivit av med den tills nu då jag såg inlägget.. Så nu är det kört igen :P haha

2009-10-25 @ 14:23:12
URL: http://oohilikeit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0