09.09.30 - vem är Kalle?

Vem är den där Kalle och vart kommer han ifrån? Min stora fråga på varenda föreläsning, föreläsaren ska ta ett exempel på någon elev och nästan varenda gång så säger dom namnet Kalle, är de en slump eller är de en oskriven regel? Lite skumt är det tycker jag nog allt.

Kvällen har spenderats framför idol och diverse andra program. Idol var så himla pinsamt idag, jag skämdes så mycket när andra killen som sjöng gjorde det så jag böt kanal. Otroligt pinsamt. Sen kommer Rabih, och han leker Zlatan, hur mycket pengar fick han för de tro? Men sen sjöng han och de var helt underbart. Och Erik också. Dom två förtjänar verkligen att gå vidare. Och så tycker jag att Eddie ska komma tillbaka, alltså att juryn väljer tillbaka honom för han var helt underbart grym!

Och sen kan jag inte låta bli att smyga iväg och sätta på mig min nya vinterjacka då och då. Vill verkligen att snön och vintern ska komma nu. Förstå hur underbart det är att gå ut och pölsa iväg i snö till bussen ? Jag tycker de låter helt underbart, älskar verkligen vintern!



Något jag förknippar med vintern är såklart hockey, och påtal om hockey så spelade Leksand match idag mot pissiga Örebro. Och matchen i sig ska man väl inte prata om, men de blev vinst iaf med 6-4 och min Jesper Ollas fick återigen göra mål. Känns som de blir en bra säsong för honom iår. Man kan ju alltid hoppas, de förtjänar han verkligen, den bästa krigaren i Leksand!

Kommentarer
Postat av: cissiLalia

med knarrande snö under fötterna å en bitande kyla mot kinderna å snöflingor som lätt singlar ner mot ansikter å landar på ögonfransarna =) låter som en underbar dröm för mej. snöänglar å pulka åkning med varm choklad snögubbe byggning å vackra vinterlandskap .ja du linn jag längtar åxå =)

2009-09-30 @ 22:14:31
URL: http://cissilalia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0