27 februari

underligt

Vi sitter i ett grupprum, ( egentligen ett helt klassrum, men som står tomt nu nät treorna är på praktik och därför används som ett grupprum) de är jag och några ur min grupp för denna tema vecka. även en utomstående.
jag sitter vid min dator, lyssnar på ljudet från de andra datornerna, de står en dator brevid mig, den är låst och den som äger datorn är inte där. brevid mig sitter Helena, som tittar lite smått på vad dom två andra ser på. Dem tittar på olika småfilmer på youtube.com.
När dem sen sätter på en ny liten film så spelas en låt med Slagsmålsklubben, och i exakt samma stund som deras film börjar, exkat i samma sekund, kan här skilja några få hundradelar, börjar den låsta datorn brevid mig spela samma låt, exakt samtidigt. Helena och jag var dom enda som la riktigt märke till detta, vi undrade om de kom från min först, men nej, jag hade ju min hörlurar i. men nej, i den stund som de andra två märkte detta, stänge de av ljudet, vi hörde fortfarande samma låt. vi tittar undrande på varandra, hmm tänker vi.
Det hela visades sig vara på de viset att den låste datorns ägare hade börjat nedladdningen på en WOW film ( trot eller ej, wow på john bauer ? nehe ) och den var klar i samma stund som de andra två började kolla på deras film.

har haft många underliga konversationer idag. men de är nästan inget jag orkar gå in på.
ikväll ska jag gå på bio, Jumper. Med Frida Daniel och Kristoffer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0