Mormor<3

Idag runt nio gick mormor bort.
Syrran ringde och väckte mig vid halv. jag gick upp och vakna till liv ringde henne igen ringde sen brorsan han var och jobba han skulle hämta mig när han var klar så skulle vi åka ner tillsammans, sitter lugn i några minuter sen ringer syster igen. Mormor hade somnat in, jag ringde brorsan som kom hem hämtade mig annsofi och melvin. I bilen ringde jag pappa.

Väl där nere sa v i väl ett sags hejdå.
sen var det saker som skulle göras, brorsan fick hämta checklista och annat från fonus, jag och syster hämtade mormors brudklänning hon skulle svepas i sedan vid tolv, efter en fika med syskonen så fick vi åka ner och säga hejdå, då hade dem satt på henne klänningen tänt ljus och plockat blomor och lagt fint i en bukett som hon höll i.
Att säga som jag sa när älskade mamma dog, att jag aldrig mer ville se ett lik håller jag fast vid, det är inget man kan se, men hur ska man annars kunna få ett sista hejdå ?
Jag är glad över att jag spenderade min dag med mormor igår, känns bra att hon visste vart hon hade mig.

Jag och syrran har rensat ur kylskåpet och så idag, resten av lägenheten tänkte vi ta när kusin micke och kanske även marina kan komma ner, kanske kommer även febe och ulla. vem vet.
har iaf tagit mormors klocka, den vill jag ha, vet inte varför då jag inte använder klocka men känns bra.


På kvällen har jag övningskört till hjulsjö, jag börjar få kläm på det. tror jag.
snart är det dags för jobb. sen en massa saker att göra imorgon också.

Kommentarer
Postat av: malin melin

en STOOOR kram linn!!! <3

2008-07-04 @ 03:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0