09.12.28

Idag var jag i Romme med Martina Gabbie och Micke. De var superkul, dock glömde både jag och alla andra kamera så blev tyvärr inge kort. Men vad kul att äntligen få åka lite bräda för första gången denna säsong.

Nu på kvällen har jag och vera kollat på en dålig/rolig skräckfilm, och när vi gick hem hände en läskig sak. Men jag är så dålig på att förklara (och är rätt uttråkad) så jag gjorde en paintbild



Nu ska jag förklara om det går.
Den gröna linjen är när vi går från huset och den blåa är när vi går tillbaka. Den streckade är vi/jag och den heldragna är en läskig vit skåpbil.

Så När jag och vera går mot henne (den gröna linjen) så kommer de en skåpbil och kör på vägen vi just gått över, den kör jätte sakta och vi båda kollar och bli lite undrande, men tänker inte mer på de. Vi går en bit till (en bit som inte finns med på kartan) och sen säger vi hejdå.

När jag är påväg tillbaka går jag i min egna lilla värl, tills jag står jämnsides med där den blåa och gröna heldragna linjen möts. Där stog samma skåpbil stilla, och precis när jag kommer framför den så startar den, kollar lite snabbt men vågade inte kolla så mycket. Börjar i lite panik småspringa lite, men inser att de är för kallt för att andas när man springer så går fort.

Kollar bakom mig hela tiden (vägen där jag gick då är enkelriktad och jag kan bara möta bilar). Tillslut kommer jag till min gata (ni ser där det står "mitt hus") och hinner knappt krossa vägen innan skåpbilen kör in på min gata. Jag får smått panik och springer ärligt talat in på min gård in genom dörren och låser dörren, i "trapphuset" har vi ett fönster mot vägen, och den vita skåpbilen kör förbi lika sakta som tidigare, om inte slöare än tidigare.

Iaf, hade som sagt lite tråkigt. Men blev också jävligt rädd. Så där har ni min lilla historia, hoppas ni förstår hur de gick till. Jag brukar vara rätt grym på att förvirra folk när jag ska förklara något.

Kommentarer
Postat av: Fritte

Den där skåpbilen har vart mysko länge, tror jag vet vilken du menar:)

2009-12-29 @ 01:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0