om jag hade

Om jag hade haft en hund imorse när jag vaknade halv 6 då hade jag tagit med han ut på en lång jävla promenad som skulle följts upp med en rejäl jävla frukost. Men jag har ingen hund, så jag gick upp och pinka la mig under täcket och somnade om.
Två timmar senare vaknade jag av klockan, och då var jag sjukt trött. Gjorde min gröt och åt mina vitaminer!
Föressten så blev det promenad igår runt bånghammar för att variera lite, gick in till syster och sa hej också. Sen gick vi upp till Kåtan vid vattentornet, skulle träffa Klot Daniel och tre sthlm brudar. Vi var där före som, så ringde och låtsades att vi var påväg sen skrämde vi skiten ur Klot!
Sen prata vi tände en brasa och så drog jag hem när det roliga började..

Hände något lustigt idag på praktiken, jag sitter och pratar med en kille samtidigt som jag tittar ut. helt plötsligt står det en stoooooooor fin hund utanför staketet och kollar på mig, och på ett skutt var han inne på gården. Ropade på några andra fröknar så kom dom fram till att de va ett av dagisbarnens hund som hade smitit hemmifrån och tagit sig till dagis, sagan fick ett lyckligt slut iaf, och guuuuud vilken mysig hund. En sån vill jag ha när jag blir stor!!

Eftersom det är Torsdag slutade jag vid 1, gick till statiol och samtala lite med dem där, de tycker jag är roligt att göra. Fördriva tiden gör jag också.
Och så har jag gått runt hela veckan med lite dåligt samvete, jag har knappt kollat något på bokrean, bara en gång på bokhandeln. Egentligen vill man ju ta sig iväg till Örebro så man kan gotta sig i böcker, men smög in på bokhandeln idag. dom har en för 55 och två för 100, på pocket böckerna. Hittade fyra stycken, och började med den ena nu på jobbet.
"14 ÅR TILL SALU" heter den boken och verkar vara riktigt bra, så långt som jag kommit, ännu en sann historia. Sånt som jag verkligen gillar. Blev två till sanna böcker, Berny Pålsons andra bok "KÄNN PULSEN SLÅ", enligt mig, så brukar uppföljare till en självbiografi inte hålla klass får se hur det blir med denna. Sen köpte jag även Johanna Thydells andra bok "DET FATTAS EN TÄRNING". Hon har ju skrivit den där boken jag vill läsa innan jag ser filmen som nyligen kom ut på bio "i taket lyser stjärnorna", men såklart finns inte den boken att köpa i Kopparberg.  Den sista och fjärde boken jag köpte heter "JAG VÄLJER LIVET" och handlar om en flicka som blir kidnappad, även den en sann bok.
Jag älskar böcker <3

Blir lugn kväll. laddar inför en helg med mycket, men ändå inte förmycket planerat.
Imorn blir det iaf pizza mys hos min syster, sen hoppas jag på lite sällskapsspel med Kimpa och Jejsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0