EN DAG SEN HELG

Oooh, en dag sen helg. Och sen är det bara två veckor kvaaar. Jihooo! Snart tre veckor klara.

Idag på jobbet satt jag i ugnarna precis som dagarna innan. Gick bra, på förmiddagen hade jag sällskap av Oscar. Sen fick jag sitta där inne själv, sen var det dags för dammsugning av packningen, efter en timme av stånkadandes hit och dit tröttnade jag och böt med Elin så fick hon lite finjobb och jag tröck på mig min gummidräkt (som jag förövrigt är allergisk mot, därav utslagen på ansiktet och hals.) och handskar och började rota nere i kanalen. Det har blivit ett stopp i den vilket är väldigt drygt. Och det kan inte lösas imorn för dom kommer stänga av vattnet. JOBBIGT! Blir sopning och dammsugning hela dagen imorgon.

Efter jobbet skulle jag egentligen tagit hand om Ida plutt, men hon sov så jag behövde inte. La mig på soffan och sov en sväng, 10 minuter max. Sen bakade jag kladdkaka, Hoppas jag kommer ihåg att ta med den imorn också, och att jag räknade rätt, annars blir det pinsamt, tihi!
Men det blev faktiskt lite barnvakt idag, åt Idaplutt. Sis och torbjörn skulle jobba lite så jag åkte ner till plutten och lekte med henne i en och en halv timme, lite mer kanske. Så han jag träffa Martina och Izabella en sväng också innan jag åkte hem och gjorde iordning matlådan till imorn. Vegetariska chicken bits, ris, ärtrör och sweet chilisås. Thumbs up.

Imorgon ska jag försöka kolla igenom all post jag fått i veckan, akassa, facket, universitet och såvidare. Det ligger en hel hög, går inte en dag utan att jag får post nu. Har jag blivit vuxen nu?

(Måste köpa en almenacka, glömmer bort hälften av allt jag ska göra och har ingen som helst ordning på min vardag längre)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0