Minnen


Har så sjukt många barndomsminnen till den här låten, har nynnat på den idag på jobbet lite i smyg.
Jag blir att tänka på mamma, på dagis och på mina sagor jag fick höra från mamma när jag skulle sova.
Sagorna handlade alltid om samma personer, Patrik och Ronja.
Mina två nallar som jag fick när jag föddes hette så, och varje saga skulle handla om dom.
Mamma var alltså tvungen att hitta på nya sagor varje kväll, om inte ibland att jag krävde att
få höra samma som hon berättat någon annan kväll.
När jag hade växt upp från godnatt sagor läste pappa istället fantomen för mig.
Varje gång somnade jag och han läste vidare, så han fick alltid läsa om en massa kvällen efter.
Jag älskar min barndom och jag älskar mina föräldrar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja jag ska också läsa i Örebro :D

men vad ska du läsa? Finns det förskolelärare där?

2009-07-09 @ 21:32:07
URL: http://oohilikeit.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jadå vi mår bra. Jag är trött och känner att ja börjar tröttna på att vara gravid.. =/ Ont i rygg o ja nej de är inge kul längre. Tur att de snart är över.. =)

2009-07-10 @ 14:18:51
URL: http://dremas.blogg.se/
Postat av: Anonym

jaha, det visste jag inte :) såklart ska du inte bli kvar här föralltid, plugga klart sen är det bara att söka jobb överallt, så får man se var man hamnar :) inte ska du vara kvar här heller!

2009-07-10 @ 16:02:40
URL: http://oohilikeit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0