Valborg

Gårdagen började med matte plugg och matte prov,helt seriöst så gick provet bättre än förväntat, men endå dåligt? Vet inte hur jag ska lyckas på nationella om två veckor!

Johanna kom in vid ett så jag äntligen fick mitt busskort igen, åkte två tåget hem. Kom hem till kopparberg och pappa bjöd på mat, sen raka vägen ner till gärdet. Sen upp igen med josan på byn hämta bilen och sen upp till brasan, kollade på facekltåget och umgicks med trevliga människor. Sen blev det ställdalen, sen hem igen för Muppen och hans kompis kom från örebro och hälsa på. Körde runt en massa i bilen också, tillsist lämnade jag hem den och då blev det raka spåret till två kockar. Där var det smockat, efter det blev det hammarbäck. Kan bara säga att jag blev riktigt sugen på att bada badtunna.

Kom hem till Henka rätt sent och Lucinda låg och sov som en stock.
Vaknade hur tidigt som helst imorse och kunde verkligen inte somna om, som tur va skulle Henka upp innan nio, så jag fick gå upp och tvinga Lucinda att vara vaken med mig. Vi satt på balkongen nån timme innan vi gick över till Johanna, solen hade flyttat dit, sen kom Josan och vi drog upp till grillen, hamburgare mums! Sen stanna Johanna kvar på byn och Josan också, så jag och Lucinda hämta bilen och åkte ner till gärdet, med oss hade vi årets första jordgubbar och vindruvor. Satt i solen tills den försvann och bara snacka.

Nu håller vi på att laga mat, potatis gratäng lövbiff och sallad, super gott! Har haft en super dag i solen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0