10.04.27

Vad är oddsen, att när jag åker iväg på min första utlandsresa utan pappa så blir det ett vulkan utbrott som stör nästan hela Europas flygtrafik över en vecka?

Tydligen låg oddsen inte på min sida, eller var det just det de gjorde? Vi åkte 10 april, och hemresan var planeras till 17 april. 15 april blir vulkanutbrottet. Men vad ska jag säga? Att bo gratis på ett femstjärnit all inclusive hotell i tre extra dagar är inget jag gråter över. Inte heller en bussresa med 44 andra personer + busschaufförer. Stämningen på bussen under dessa 3 dagar var helt fantastisk. Inga sura miner eller klag från någon (som hördes iaf) Jag fick se nio länder på dessa tre dagar, om man då räknar med Sverige. Turkiet, Serbien, Bulgarien, Ungern, Slovakien, Tjeckien, Tyskland, Danmark och Sverige. Och efter en sissodär 200 mil tappade jag räkningen, tror det blev uppått en 600 mil. Har egentligen ingen aning.

Men själva vistelsen i Turkiet då, den va helt underbar. Vi hade ett hotellrum, som låg i en villa en bit från hotellbyggnaden. Från ballkongen hade vi havsutsickt, och såg hela vägen bort till Alanya, då vi bodde 16 km ifrån den staden. Såg kleopatra klippan, som vi även besökte en av de två dagar vi var in till Alanya. På rummet hade vi alltid tillgång till tv, ac och cola fanta och vatten i kylskåpet, som fylldes på med nytt varje dag.

Gick man ut från villan och upp för en ganska lång stentrappa hade vi våran favoritbar, som låg vid våran favoritool där vi spenderade många timmar på en solstol eller på en stol med en drink i handen. Biljard spelades en hel del under resan. Maten var underbar, 3 gånger om dagen fanns det en buffé uppdukat. Morgon, dag och kväll. Vi behövde inte ens hämta vårat dricka själv för det hade vi folk som gjorde åt oss. I Lobbyn låg våran andra favoritbar, den som var öppen 24/7. Där kunde man sitta ute på terassen på dagarna när man ville se ut över havet (vilket man iofs gjorde även från våran andra bar också). På lobbyvåningen fanns det även en pianist som spelade nästan varje dag, även en sko och väsk butik där vi var in rätt ofta.

Tre pooler fanns på olika plan runt om hotellet, den privata stranden var också mysig. En dag var vi ner till hotelletsegna vattenland, låg i gigantiska hängmattor och tittade sedan på alla rutchkanor som fanns.

Det är ju det som är så fantastiskt.

(bilder kommer upp en annan dag, dock finns redan en hel del på fejjan. Ni får en nu)


Jakob och jag på kleopatra klippan i Alanya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0