10.01.27

Jag älskar min utbilndning, eller ja min kurs jag tar just nu iaf. Som sagt var vi ju ute i måndags. Och det var vi igår också, vi gick djupt in i skogen. Alltså, snön är så djup så halva bena försvinner. Iaf, vi skulle leta efter förna, och förna det är sådant som under sommaren och hösten ramlar av från träd och andra grejer i skogen och ligger på marken. typ! Ja så vi plockade väl förna, mossa, löv och jord.

Så när vi kom in la vi upp de på brickor, lät de tina lita och sen satt vi och titta efter saker som rörde sig.
Jag hitta ett litet kvalster som var rött, ferrari döpte jag han till. När vi hittat dom iaf så tittade vi i mikroskåp ? ja ne vafan heter de, vi kallade sånna för lupp iaf. Så kollade vi i sånna, och de är ju helt sinnessjukt va stora dom blir, lilla ferrari hade 8 ben 2 sprötar och två utstickande ögon!

Hittade även blixten, simon, larven och lite andra söta djur. Äckligast var nog att kolla på en rätt stor spindel i sån där lupp. den var typ lika stor som min hand kändes det som.

Ja, iaf. Idag har vi bild. Det ska bli roooligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0